torsdag 13 juni 2013

V38


Den här veckan gick jag in i v38 och idag hade vi förhoppningsvis det sista BVC besöket.
Glädjande nog så ligger jag kvar på bra värden på socker, järn och magens utveckling. Något som också är skönt att vikten ligger kvar på samma som för 3 veckor sedan vilket betyder att jag inte gått upp något trots all glass som bara råkar glida ner typ varje kväll.....
Skämt och sido, det är skönt att veta att jag inte har en massa extra kilon som jag måste gå ner efter förlossningen. Räcker utmärkt med de jag har ätit mig till de senaste åren.....

För övrigt känns det verkligen som om vi är redo för bebis nu. Förlossningsbrevet är skrivet, vaggan är bäddad och kollad så att den får plats bredvid sängen utan att vi behöver möblera om hela sovrummet.
BB väskan är 95% färdigpackad, bebiskläderna ligger numer även vikta i lådan (shit vad kläder vi hade i storlek 50/56...) 
Bilbarnstolen är färdig för montering i bilen, ska bara testa vart i helgen då vi har bytt bil sedan storebror.
Ny skötbädd är införskaffad då den gamla var just gammal och ofräsch.
Som sagt, tror de mesta är på banan nu så är det bara bebis som saknas, maken har ju även gått på semester från och med idag och femveckor framåt så välkommen ut nu, vi längtar efter dig <3

Vi åkte till Forum efter att vi hämtade på dagis idag då jag haft svårt att hitta amningsbh i min storlek men idag fick jag äntligen tag på två stycken. Har även tittat på en klänning på Lindex ett tag men då sjuklönen inte direkt gör en rik så har den fått vänta. Hittade en idag i rätt storlek så nu slog jag till. Känns som en bra klänning att ha i sommar då den är ganska urringad och därav borde vara lätt att amma i. Gillar även att ryggen är så urringad.




Nu ska jag ladda inför sista säsongsavsnittet av "Revenge" med lite glass :-)

5 kommentarer:

  1. Du låter så redo du kan bli så nu får vi hoppas bebis är det snart med! Superfin klänning, jag har nog redan fullt med fina klänningar där magen får plats men den kanske kan gå att ha i november med när det är dags för amning ;)

    SvaraRadera
  2. Mysigt att det är så kort tid kvar nu!!
    Klänningen är jättesnygg, långt hår du har fått!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är så vacker! Jag är otroligt stolt över vår dotter! Klänningen är pricken över ...! MA

    SvaraRadera
  4. Ha, broder trodde att det skulle bli idag! Tji fick han!
    Skämt åsido, vi följer och tänker på dig. KRAMIS !Ma

    SvaraRadera
  5. Dagen är inte över än!!!

    //
    Bror

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!