torsdag 12 december 2013

Charlie 5 månader

Alltså vart har tiden tagit vägen?
Idag blir Charlie 5 månader, 5 månader med vår lilla solstråle, för det är han verkligen. Han vaknar med ett leende på och börjar oftast att kvittra på en gång. Han tycker det är okej att ligga en liten stund sen men sen så vill han gärna ha sällskap.
Och så är det generellt, han får ju absolut klara sig mer själv än vad Viggo fick göra, inte jätte konstigt. Nu kan jag istället skratta åt mig själv hur jag i början med Viggo inte en kunde laga middag åt mig själv. Nu lagar jag inte bara middag till mig och Viggo, utan även disken blir fixad (okej inte varje kväll) tvätten tvättas, det leks med storebror osv osv. Börjar nu förstå mig på personer som vid frågan om man kan hålla fler bollar i luften, svarar att ja, vi har flera barn.

Tillbaka till Charlie, han kan rulla runt från rygg till mage och armen följer snällt med nu. Han blir arg efter en stund då han som sin storebror inte har världens bästa tålamod....
Han är oerhört social och pratar gärna med oss andra, söker kontakt med personer vi möte och ger dem gärna ett leende. Han tar gärna i våra ansikten för att känna av oss när han kommer nära.
Han är jätte kittlig och skrattar högt varje gång vi ska byta kläder på honom. Han är nyfiken och följer allt som händer runt omkring honom. Den största idolen är storebror som ju också är den roligaste och ibland lite läskiga (högljudda) personen som Charlie vet.



Vår älskade lilla plutt, du gjorde vår familj komplett <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!