söndag 20 april 2014

Butiken T & R, igen....

Idag har vi åter varit till Fredells för att fylla på med material inför renoveringen, denna gång utan två trötta barn så det gick lite smidigare idag tack vare mamma som var här och tog hand om killarna. Hann tom veckohandla så vi slipper fixa mat i panik alldeles för sent varje dag.
Är ju faktiskt bara en dag kvar tills Viggo ska ha rutiner igen iom dagis....

Förutom inhandling, och det är inte billigt med färg det kan jag ju säga, så har vi hunnit skrapa lite tapet, hela familjen.
Vi ska måla om ett laserat träpaneltak och då behövs det ju så klart en specialfärg så inte kvistarna blöder som kostar liite mer än vanlig takfärg, allt för att slippa måla taket typ sex gånger.
Men förutom att ruinera oss på färg så skrapade vi som sagt lite tapet. Hela över våningen där vi ska börja renoveringen är tapetserad med strukturtapet...Jippi!!
Så det är bara att skrapa, slipa, spackla och måla. Vi ska iof förhoppningsvis få hjälp av en målare med två av rummen där strukturtapeten är som värst, för annars kommer vi nog skilja oss jag och maken om väggarna ska bli släta.....

Men med Charlie i gåstolen så kunde vi ska skrapa i en timme innan det blev för mycket gråt och gnäll pga av trötthet, samt att det blev för mörkt, måste införskaffa en bygglampa eller liknande så vi kan köra på även efter att killarna lagt sig.

Här kommer några över bilder över vardagsrummet där vi började idag.






Ja som ni ser så har vi lite att ta tag i, men tillsammans så gick det ganska fort och vi är nu en vägg naknare på tapet.

Nu natti natti, måste försöka bli piggare i min envisa förkylning med hostan från helvetet, astma med kombon med graviditeter är inte bra, får öva rejält på knipövningarna vill jag lova.

Så sov gott vi syns snart igen <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!