lördag 4 juni 2011

Godaste kycklingrätten på evigheter

Oftast så fastnar vi med att laga samma rätter hela tiden. Nu när jag kör lchf så behövde vi lite inspiration på lite nya saker att göra. Hittade en rätt där man skulle fylla kycklingfilé med pesto och salami.
Då jag tyckte det lät lite fattig från början så gjorde jag en egen variant och det blev så super gott att jag måste dela med mig.
Eftersom det inte finns något recept från början så kommer här hur jag gjorde.

För 2 personer
3 st kycklingfilér
1 liten burk pesto med grillad paprika
Några skivor stark salami
ca 3 dl grädde
Salt och peppar

Bryn kycklingen så den får färg, salta och peppra.
Ha i hela burken med pesto, rör om.
Skiva ner salamin i mindre bitar och stek tillsammans med resten
Häll på grädde, tror det gick ca 3 dl
Låt allt puttra ihop, servera med ris.

Självklart så hoppar man över riset om man kör efter LCHF...


Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!