onsdag 15 juni 2011

Nu händer det grejer......

Händelserik dag för "Lillskrutt" idag.
Först så åt han själv en hel rostbröd smörgås med skinkost i morse under tiden jag gjorde hans gröt.
Visst en del hamnade på golvet men de mesta i munnen.
Sen så satt vi vid lunchen och övade på att vinka. Först tittade han på mig som om jag var knäpp, men efter en liten stund så satt han där med handen och övade :-)
Han förstår inte riktigt att han ska göra det när man säger "vinka" men nu vet han i alla fall hur man gör :-)

Sen så kom svärfar ner för att titta på hur vi ska utöka uteplatsen och när vi sitter där och räknar på plattor och kantsten så börjar han helt plötsligt att klappa händerna. Har försökt att få honom att göra det i typ en månad nu, antar att han till sist gav med sig......

Tjohoo nu händer det grejer.
Hoppas bara han väntar med att börja gå ett litet tag så pappa hinner hem!

3 kommentarer:

  1. Vilken lycka att jag fick vara med på premiärdagen av "klappa händerna"!Mormor

    SvaraRadera
  2. Han kommer börja gå nu på lördag;) kram

    SvaraRadera
  3. handklapp, vinkande och smörgås - jesus, låter som att det var flera utvecklingsstadier på samma gång. Vi håller tummarna att lillen håller sig på krypstadiet ett tag till - ta det lugnt med gåstolen med andra ord :-) förstår att pappa inte vill missa...

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!