lördag 9 februari 2013

Tjejtårta / girl cake

I veckan fick jag en förfrågan om att göra en tårta till grannens dotter som ska ha åttaårskalas i helgen.
De hade inga speciella önskemål om tema men hon gillar, rosa, lila, marshmallows och hjärta.
Klurade lite vad jag skulle göra och hittade sen de sötaste små marshmallows som jag sett.
Tänkte jag skulle täcka hela tårtan med dem men det blev en liiten missbedömning på mängden så jag fick komma på en nödlösning i mitten. Inte riktigt som jag hade velat gjort det men står man där och de snart ska ha tårtan så får man liksom improvisera.....

Fylld med Ahlgrensbilarfluff och vanilj grädde.
Fluffet är även färgat lila och grädden som jag täckte med blev rosa, så jag hoppas det blev en cool färgeffekt när de skar i tårtan.




3 kommentarer:

  1. Vilken karamelltårta! Pillade du dit varje marshmallow själv? Isf beundrar jag ditt tålamod! Det är ju inte din starkaste sida! Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Skruttis beställde en sån här tårta till sig själv till idag. Hon tyckte att sån tårta tycker jag om. O när jag sa att det var du som gjort den, ja då ska hon ha en! Kram

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!