onsdag 13 mars 2013

Det här med vardagsmat....

Tror inte jag är själv med att känna att det både är stressigt och svårt att komma på enkel och snabb mat att göra på vardagarna. Jag är inte heller ett fan av t ex köttbullar, fiskpinnar mm utan vill gärna ha liite roligare mat även tillvardags. Tänkte därför skapa en ny kategori "Vardagsmat" där jag tipsar om nya och gamla rätter som funkar även snabbt efter dagis och jobb.

Kvällens middag blev pasta med rökt kalkon och tomatsås. En både snabb och smal rätt med mycket smak i. Går ju att lägga till och ta bort som man önskar efter smak och tycke.
Tror att hela rätten tog 20 min att göra om man räknar in tiden för uppkokning av vatten till pastan och det är väl helt okej kan jag tycka. Vill man minska den tiden kan man ju använda sig av färskpasta.

Det här använda i jag till min och skrutt

3msk olivolja (höftade...)
1 vitlöksklyfta
2 små peperocino
1/4 rödlök
2 tomater
Salt och peppar
Rökt kalkon
1 frp mossarella
Färsk spenat



Skiva rödlöken och vitlöken tunt. Jag hackade även vitlöken. Stek i oljan tillsammans med chilin (ta bort dessa innan resten läggs i)
Ha i tomaterna som har hackats grovt och koka ihop.
Smaka av med salt och peppar.
Ha i rökt kalkon som hackats grovt, värm upp.
Häll av pastan och häll över tomatsåsen, blanda ihop med mossarella som delats för hand och fräsk spenat.

Färdig att äta. Gott och enkelt!



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. känns som att jag kommer att följa den här kategorin :)
    /gunilla

    SvaraRadera
  2. Bra ide'!
    Kram Ma

    SvaraRadera
  3. Snabb, god och nyttig mat uppskattas alltid! Ett tips från mig på snabb vardagsmat är den här tacogrytan http://www.ica.se/recept/chili-pa-minuten-med-tortillatrassel-603301/

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!