fredag 5 augusti 2011

Bröllopstårta

Har den senaste veckan jobbat med mitt hittills största beställningsjobb.
Det var en kompis kompis som ville ha hjälp med sina bröllopstårtor.

Det  skulle vara 4st tårtor med temat: rött, vitt och silver.
De blev inspirerade av min senaste tårta M & P bröllopstårta men i ny tappning.

Önskar P och B all lycka i framtiden!



Det är gjorda med ljusa bottnar och fyllda med vitchokladmousse och hallonmousse. 
Det var svårt att få till ljuset idag när jag skulle fota så det som inte syns på ett bra sett är att alla blommorna är dustade med silverdust.
Det blev 3st tårtor enligt ovan och 1 st utan hjärtan i mitten där det ska stå ett brudpar i stället.



Det blev galet höga, nästan 8 cm höga.

  
Tror det här är precis vad vårt kylskåp klarar av, inte mycket mat som får plats här inte.....

Nu återstår bara att köra ut tårtorna i morgon..

1 kommentar:

  1. Attans, att jag har gift mig färdigt i livet! Annars vet jag vem som skulle få göra tårtorna!
    Vilka mästerverk! Varför har du haft sådan ångest över dem. Du kan ju, och är jätteduktig. Trots att luftfuktigheten varit emot dig!
    Kram
    Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!