måndag 14 november 2011

Blir till att jobbe hemma då.....

Då var jag färdig hos läkaren, har tydligen fått en väldigt smittsam variant av ögoninflammation och den kräm jag behövde är slut i Sthlm.
Intressant eller hur men vänta det blir värre.
I vanliga fall så är ju apoteken glada i att byta ut recept i högervarv till sådant de tycker passar bättre eller är billigare men inte det här receptet.
Nä för det var tydligen ett låst recept (låter ju som om jag skulle få ut narkotika eller nåt...) och då kan de inte erbjuda mig ett alternativ utan att prata med läkaren. Och tror ni att de gick att få tag på henne??
Så klart inte!
Måste ju bara älska systemet eller vad säger ni??

Så nu har jag blivit förbjuden av min chef att komma in på kontoret för vi har inte tid men någon epidemi nu innan julsäsongen drar igång, helt förståeligt men ändå.
Och eftersom jag inte är sjuk i mina ögon sett (eller just det, det var ju precis det jag var....) så blir det till att åka in och hämta jobbdatorn och försöka göra så mycket nytta som möjligt hemifrån.
Kan bli intressant med en 14 månaders terrorist i sina bästa dar.
Telefoncanvas kommer få en ny innebörd.....

Men jag ger inte upp, jag SKA visa min chef att jag kan jobba med en 14 månaders terrorist och inte bli en plupp i hans statistik över misslyckade "unga mödrar" som han utryckte sig när jag sa att jag bara kommer jobba 75% när skrutt börjar på dagis. Iof intressant att han kallar mig ung föresten, kanske man ska ta som en komplimang när man ändå fyller 34 i år......

Och för er som undrar, jag sitter nu på min "lunchrast" och skriver detta inlägg.....

Back to business!

2 kommentarer:

  1. Hur gick det? Kunde make och terroristen acceptera att du arbetade? Krya på dig! Ma

    PS. Låt mig berätta om en vårdcentral i Sverige som fungerar! DS.

    SvaraRadera
  2. En plupp i statistiken!! det var det värsta... hade blivit skit förbannad.. men okej.. det där med att vara ung förälder får väl kompensera då! :)

    Hoppas dock att du snart kryar på dig!! :(

    Å tack så jätte mycket för dina fina kommentarer! Det stärker mig!

    Kram fina du!

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!