måndag 14 november 2011

Svensk sjukvård....

Sitter och väntar på att komma in till läkaren på vårdcentralen och förundras över att den svenska sjukvården bara tar för givet att det är okej att de tar min tid. Visst det är inte deras fel att jag är i behov av sjukvård men betalar inte vi skatt för att de ska utföra sitt jobb. Numer fungerar det så är att de har öppna tider på fm och em då man får gå till dem och snällt sätta sig att vänta tills de har tid med en...
Man kan alltså få sitta i upp till 4h timmar och vänta på att få komma in.
Seriöst tror de inte att folk har något bättre för sig???
Och om jag varit riktigt sjuk skulle jag ens orka sitta här då??
Jag kan räkna upp hur mkt som helst jag kan göra istället för att sitta här, jobba, umgås med terroristen, umgås med min man, klippa mig, ja ni förstår listan kan göras hur lång som helst..
Men i stället för att de får sitta och ta emot samtal så får jag sitta här och bara vänta!!
Och vad är det för folk som är här sen. Vart är alla normala människor, blir de aldrig sjuka???

Nä jag vill ha tillbaka min tid, och valuta för mina pengar jag betalar i skatt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!