fredag 18 november 2011

Att känna sig som en dålig förälder....

Har precis lämnat skrutt hos min bror med familj. Vi ska åka iväg i helgen och gå på en prepkurs (en kurs i parkommunikation som man kan få via Försvaret om man har en respektive som är borta väldigt mycket) och det är verkligen något vi behöver.

Men fy vad hjärtslitande det är när man stänger dörren om en jätte ledsen skrutt. Det är då man känner sig som en riktigt dålig förälder..

Fast jag vet att han kommer få det jätte bra och mysigt i helgen tillsammans med kusinen. Så nu tar jag ett andetag och skärper till mig. Vi ska ha en mys helg!!



3 kommentarer:

  1. Ha inte dåligt samvete, precis som du själv reflekterar kommer han ha det jättebra med kusinen och kusinens familj! Vet dock hur det känns, det är hjärtskärande!
    Bra träning för framförallt dig inför dagisstart.
    Ta vara på kursen, den är viktig för er, och därmed även för skrutten!
    Kram ma

    SvaraRadera
  2. Ha inte dåligt samvete, det verkar inte som han saknar er;)
    Han äter, sover och leker som han ska.
    Men som jag sagt tidigare… ni måste öva på hans ordförråd:)
    Han är inte någon terrorist utan bara att han skiter i om man säger till honom.

    Njut

    SvaraRadera
  3. Jag måste få be om ursäkt till er, har redan gjort det till er son. Synden = jag har svurit inför er son. Skulle vara snäll och bada honom och lillskruttis (även om min kropp skriker nej, gör inget alls, ligg ner i fosterställning annars går du sönder). Vad gör inte han då? Och inte heller har han bett om ursäkt än =) Jo, han kissar ner mig! Tack för det, mycket snällt. Men nu är han iaf badad och ren, likaså lite av hans kläder…

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!