lördag 12 november 2011

Veckan som gått.....

Ja då sitter jag här efter 1:a veckan på jobbet efter ca 16 månaders frånvaro.
Dagen som jag verkligen har fasat över kom och gick förbi utan större katatrof.
Har verkligen haft ångest över att börja jobba. Har ju suttit ihop med min lilla underbara terrorist dygnet runt i 14 månader. Tror jag varit ifrån honom totalt ca 48 timmar sedan han föddes och tanken på att inte vara i hans närhet hela tiden har verkligen varit jobbigt för mitt lilla mamma hjärta...

Nu är det ju absolut inte så att jag inte litar på maken som har tagit över utan det är mer att jag inte får vara tillsammans med honom som har varit det jobbiga. Sen kan jag ju inte sticka under stolen med att hur min arbetssituation ser ut inte har med saken att göra....
Men men nu är han hemma med "pappa" fram till i alla fall december ut, sen får vi se vad som händer...

Jag kommer göra det mitt absolut bästa på jobbet denna period för att känna att jag kommer igång. Måste faktiskt säga att lyckades rätt bra den här veckan. Dels så kommer mina kunder ihåg mig och det är ju alltid trevligt, sen har jag också lyckats med att boka in 8 kundbesök denna vecka och det känns ju inte helt fel. Är "back in business" kan man nog lugnt säga. Fick till och med ett litet beröm mail av chefen i fredags eftermiddag och det är ju inte helt fel :-)

Men herregud så trött jag var i går kväll, vid 21.30 sov jag (jäkligt rolig fru, NOT!!!!). Det var faktiskt sjukt länge sen jag var så trött. Kan inte ens minnas men det måste ju har varit någon gång där i början av amningen.
Men nu är det lördag och jag har spenderat en heldag med mina killar, iof ihop med typ ett helt köpcentrum då vi spenderat dagen i Nacka Forum letandes en jacka till mig utan resultat. Kan ju tycka att jag borde kunnat komma på liite tidigare att jag behöver ny jacka men men. Skit händer och nu är det jag som blir lidande för att jag fryser. Ska dock åka för Stinsen i morn och kolla på en jacka de hängt undan till mig. Så jag hoppas på den.

Nu sitter jag i soffan med årets första mugg med alkoholfri glögg (tycker verkligen inte om alkoholvarianterna men den alkholfria kan jag typ missbruka...) har ju missbrukat julmust i typ en månad nu men tänkte att i kväll, då är det faktiskt tillräckligt nära 1:a advent för att det ska vara okej. Så uppkrupen i soffan med en stor mugg glögg, saffrans gifflar och 2 sorters skumtomtar så är kvällen faktiskt  helt okej.

Nu ska jag luta mig tillbaka med mig kopp och mina 300 tända ljus och bara ta det lugnt.
Snart är det måndag och igen och då måste batterierna vara laddade.

Ha en mysig helg, tänd en massa ljus och njut!!!!

Puss och kram på er.

Ps, såg att det är drygt 9000 träffar på min sida nu, det är ju heelt galet, men gud så roligt!

1 kommentar:

  1. Första veckan gjord och nu kommer det att gå på räls! Stor omställning att inte kunna snuffa på den lille när du vill. Bra att du bejakade din trötthet, lätt att vara inne i cirkusen att vara social, blir säkert mycket bättre nästa helg, då spänningarna inte har varit lika stora som under första veckan.
    Ta vara på er! Kram Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!