torsdag 10 oktober 2013

Charlie vs flaskan 10-0

I och med med kommande galloperation så behöver vi få Charlie att flaskan då han inte får amma på narkosen.
Det går så där kan jag säga.
Har väl aldrig träffat på en gullunge som verkligen vägrar att ta flaskan så som han gör.
Han tar in flaskan och leker med den lite i munnen för att sen gallskrika tills han somnar.
Vi har provat tre olika flaskor med div funktioner och utformning. Jag har försökt ge honom, pappa har försökt, bvc har försökt men han total vägrar.
Det enda som nu är kvarstår är att han helt enkelt får acceptera läget när väl operationen kommer.
Så är det någon där ute som har något bra tips så får ni gärna dela med er av det.

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där, vi hade galet jobbigt att ge Sonja flaskan för att vi var tvungna när jag skulle jobba och sjömannen vara hemma vid 5,5 månader. Men det gick efter ett bra tag trots allt fast oj vad jobbigt det var. Hoppas det kommer gå bra med allt. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag vet en liten dam som terrortisterade både sin far och alla våra grannar med ett genomträngande skrik vid flasktillvänjning. Många svettdroppar! Kanske sonen brås på sin mor. MEN.... det går, till slut måste han ta flaskan, finns inget barn som frivilligt svälter. Du måste dock hålla dig undan! Superviktigt! Käre far får inte ge upp, och du får inte lyssna på hans skrik. Gå hemifrån! En luttrad moder.

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!