onsdag 14 maj 2014

Att äntligen har egna sovrum igen....

Inatt sov vi äntligen i våra egna sovrum på övervåningen. Det har vi inte gjort sedan den 28 mars då vi flyttade ut ur lägenheten och det har verkligen sista veckan slitit på oss alla. Men nu är det bara små fix, lull lull och lite flytta fram och tillbaka kvar.

Vi jobbade in i det sista igår kväll med vårt sovrum för att få det färdigt så vi kunde sova där. Skam den som ger sig, hade gett mig sjutton på att vi skulle det. Så efter att vi hämtade alla möbler igår så satte vi igång med att lägga heltäckningsmattan och lägga golvlister i vårt sovrum. Galet nöjda blev vi även med detta val. Helt underbart att sätta ner fötterna i en mjuk matta i morse, och snyggt blev det om jag får skryta lite.
Inte helt lätt att lägga men med lite envishet och en tupperware sax så blev den till slut bra.




Ovan ser ni även de golvlister vi valde bättre. Lika väl som slipningen av parketten lyfte golvet och gav de liv så blev det även denna golvlist väldigt bra och gjorde att rummen fick en extra dimension. Mattan köpte vi på Mattvaruhuset och heter Cayenne, silver. Den är aningen mörkare åt andra hållet men då jag från början ville ha vita sovrumsgolv så blev det här ett väldigt bra alternativ tycker jag. Det blev en ljus men ändå varm känsla i rummet. Golvsocklarna som det så fint heter hittade vi på Hornbach.

Nu kom maken hem så dags att börja jobba igen. I morgon blir vi själva igen jag och killarna så det gäller att få honom att bära så mycket som möjligt innan dess ;-).

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!