tisdag 13 maj 2014

Det här med att vakna innan tuppen.....

Idag vaknad vi tidigt jag och lillbusen. Han tyckte det var en bra ide att vakna vid fem, vet inte om jag kan hålla med riktigt men nu har vi ätit lite ersättning, gosat, lekt och pussats lite så nu början han bli go och mosig igen. Hade ju varit himlans trevligt att mysa ner i sängen igen men icke, idag måste vi hinna med en massa saker. 

Vi blir själva på torsdag och innan dess så SKA vi bo på övervåningen. Blir galen av att gå på varandra här nere i ett litet kaos av ouppackade flyttkartonger och leksaker. 
Jag vill ha vårt sovrum nu som man kan stänga dörren till för en sekunds lugn och ro.

Men men, efter regn kommer solsken och idag hämtar vi möblerna till vardagsrum och våra sovrum. Vilket betyder att jag äntligen får börja fixa och trixa och gå runt och flytta saker tills jag är säker på att de äntligen står på rätt plats för att sen flyttas på igen. 

Fördelen med att vakna så här tidigt är ju faktiskt att man får lite tid att tänka och ta in. Att känna av huset, vilka överraskningar kan det bjuda på och hur faller solens strålar in vid olika tidpunkter.

Idag ska vi även hämta heltäckningsmattan till vårt sovrum. Vi har valt att försöka skapa en liten oas där nu när vi inte har genomgång till något längre (hade dörren till uteplatsen där i vår förra lägenhet) Så med ny säng och nya stora kuddar och en heltäckningsmatta så hoppas vi att vi lyckas med den känslan vi vill ha. Hur mysigt kommer det inte att vara att sätta ner fötterna i en gosig mysig matta en kall vinter morgon?

Nu vaknade min stora buse också så dags att ta tag i dagen och göra frukost. 
Ha en mysig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!