torsdag 16 maj 2013

Dagens njuta...

En bra sak med att bara vara hemma och ta det lugnt är att jag hinner njuta lite av alla de blommor vi har i rabatten. Min stora dröm är ju att ha en trädgård där man sitta och bara njuta och låta lugnet komma över en. Självklart så skulle den även innehålla ett växthus där jag skulle kunna ha citronträd, fikonträd mm och sitta i en stol på kvällen och njuta av levande ljus och en bra bok.
Nu är det ju inte riktigt så stort hos oss utan vi klarar oss på en uteplats med i bra solläge med en liten rabatt. Även om jag har försökt trycka ner så mkt som möjligt i den så saknar jag ju självklart lite växter som jag skulle önska jag kunde ha där.
Men men det får blir en annan dag. Under tiden så njuter jag av mina härliga vänner som jag har så länge.

För ett tag sedan hittade jag en spännande växt som jag hoppas tar sig bra i krukan.


Det är chokladmynta som doftar helt ljuvligt. I bakgrunden syns även en lavendel och en Mårbacka med ljuvligt rosa blommor. Blir nog en bra kombo i krukan när de växer till sig.


Jag älskar ju tulpaner och har säkert satt 100 lökar i rabatten för att få en maffig start på våren. Årets kalla start har dock gjort att de inte riktigt vill komma upp som de ska utan ett flertal lökar kommer endast med blad i år. Lite tråkigt men det finns ena riktiga skönheter som kommit.


Om när vi ändå pratar om skönhet. I helgen som var så åkte vi in till Kungsträdgården då de Japanska Körsbärsträden stod i vackraste blom och hur vacker var det inte. Det är helt magiskt att stå under det rosa täcke som bildas av träden och bara njuta.


















Nu ska jag äta lunch och sen ska jag sätta mig ute och njuta i solen.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!