söndag 12 maj 2013

Gazpacho en riktig sommarfavorit

Nu verkar det väl ändå som om våren och till och med försommaren har kommit.
I alla fall i våra östra delar av landet. Hur ser det ut hos er andra?
Jag blir alltid så "mätt" så fort solen kommer fram och kan ju inte påstå att det blir bättre av en bebis som tar upp en stor del av magen just nu....
Det tråkigaste med att bara gå hemma och vänta nu är att göra lunch till mig själv och det är ju inte alla middagar som det blir låda på, så istället för att äta fil och flingor typ (tydligen så behöver man mer än så just nu) så gjorde jag en sats med gazpacho i veckan. Blev så att det räckte till 2,5 lunch åt mig.

Jag höftar ganska mycket när jag gör den men eftersom jag fick frågan på FB om jag har något bra recept så kommer ett ungefärligt här.

2 skivor rostbröd (går bra med både vitt och lite grövre och kan även uteslutas om man vill det)
2 burkar krossade tomater
1 gurka
1 paprika valfri färg
1-2 vitlöks klyftor
Olja ca 1dl
vatten ca 1dl
salt och tabasco efter smak och tycke

Kör allt i en matberedare och ställ kallt innan servering. Jag brukar toppa med lite färdiga brödkrutonger.



Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!