måndag 13 maj 2013

V 33, 50 dagar kvar.....

Nu är det 50 dagar kvar till BF.

Börjar bli lite nervös då jag tänker på förlossningen, gick ju lite fort förra gången och jag vet inte riktigt om jag vill ha det så denna gång också.
Men både läkare och BM säger ju att vi ska förbereda oss på att det kan gå ännu snabbare denna gång så det är väl bara att bita ihop.
Hoppas bara att barnvakt hinner fram........

Känns  mig faktiskt lite både snopen och snuvad på konfekten den här graviditeten. Med vilden så mådde jag ju så himla bra, inga sammandagnigar, ingen foglossningen, inge ont eller lång väntan.
Hade verkligen sett fram emot att få en lika mysig graviditet även denna gång men med maken hemma men så har det liksom inte riktigt blivit.
All min energi har ju bara gått åt att ha ont. Inte 17 hade jag en tanke på att det kan vara så uttröttande att ha ont....
Har alltid tittat lite snett på gravida som vankar fram men nu förstår jag. Kan ju knappt gå vissa dagar än mindre röra mig fort. Och att bebis nu även borrar sig längre ner i bäckenet är inte skönt!

Men nu är det ju snart bara 6 veckor kvar så ska verkligen försöka tänka mer positivt och njuta av att känna lille.... i magen.
Har konstant en liten fot (tror jag det är) utstickande på vänstra sidan, lite gosigt är det att typ kunna kittla bebis under foten.

Försökte göra en sån där magbild igen, men vår enda spegel sitter så dumt till i hallen så den fick bli som den blev.
Om ni undrar så nej, jag brukar inte gå med glasögon inne. Var på väg ut och blev återigen chockad av hur stor magen är denna gång.....
Ska försöka ta bättre bilder för att kunna jämföra med förra.



Nu sova!!!

2 kommentarer:

  1. Killa på du, och prata med och sjung för lill/a/e/n. det kommer den ihåg! Smärta är en riktig energitjuv! Försök vila så mycket du kan, du behöver dina krafter senare. Inte mkt kvar, du är snart i mål! Ma Amie

    SvaraRadera
  2. Fin du är! Synd att du inte är lika pigg denna gång kram!

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!