måndag 13 maj 2013

Hemmagjord pizza....

Måste ju vara den godaste pizzan??
Okej inte helt från grunden men ibland så får man faktiskt använda sig av liite halvfabrikat.

Enkelt är det och man kan ju verkligen få göra sin del med just det man vill ha.
Ikväll blev det vitlökssalami, champinjoner och vitlöksoliver.
(har ni provat Zetas oliver i påse, helt suveränt goda!)

Brukar börja med såsen (varför är det så mkt i burken?)
Mossarella i skivor och riven

In i ugnen 10 min

och sen på med de pålägg man vill ha. Sen 5-7 min till i ugnen..

Snabbt, gott och enkelt


Nu ska jag strax hångla kudden bredvid min älsklingar. Vår lille vilde får sova hos oss inatt då han inte riktigt mår bra :-(
Vi går nu in i en 3 veckorsperiod med mycket jobb för "pappa" så om jag blir lite bitter så vet ni varför.
tvåårs trotsen har tydligen gått rakt in i treårs trots så jag blir snart galen, när får man ta en andningspaus??



2 kommentarer:

  1. Gjorde själv en pizza idag. Med kronärtskockshjärtan, svarta oliver och massor av mozzarella, oregano och färsk basilikia. Mums
    Ma

    SvaraRadera
  2. Gjorde själv en supergod pizza ikväll. Den innehöll kronärtsskockshjärtan, sardeller,svarta oliver, massor av mozzarella, färsk basilika och oregano. Givetvis tomatsås, basen som finns i förpackningen! Kram ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!