onsdag 16 februari 2011

Mina första tårtor


Den här var en av 4 som jag gjorde till "Froggys" dop. Gjord på chokladbottnar och fylld med päronmousse och After eight fluff.




Denna gjorde jag som en provtårta för att pröva 2 fyllningar. Blåbärsmousse och vaniljgrädde. Var lite lat och använde mig av färdig marsipan på rulle. Kommer inte hända igen. Värdelöst och ganska färg tråkigt!!



Den här är gjord till ett 5 års kalas med pirattema. Inspirationen kommer från blandade bloggar och tårtan är fylld med Ahlrensbilar fluff, jordgubbssylt och vaniljgrädde.
Det finns lite att lära när det gäller modelleringen av tårtor, men det är ju som de säger - övning ger färdighet. Kanske inte helt felfri men jag övar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!