måndag 30 juli 2012

Tillbaka i vardagen och kräfttips

Idag var första dagen tillbaka i vardagen efter semestern. Maken åkte tidigt i morse och kommer hem först till helgen :-(
Kommer bli en låång höst med extra långa veckor själv hemma. Men men det är bara att bita ihop...

Lillskrutt var tillbaka på dagis. Gick över förväntan. När vi kom i morse så var favoriten M på plats och han sprang rakt fram till henne och gav henne en kram. Hon blev jätte glad och lite överraskad att han kom ihåg henne efter fyra veckor. Han brukar iof var bra att komma ihåg någon han träffat.
Han hade ätit bra och sovit länge idag så det verkar som om sommaruppehållet inte varit någon större störningsmoment för honom. Var lite orolig att vi skulle få "skola" om honom men peppar peppar vi får se hur resten av veckan går.

Själv var jag tillbaka på jobbet. Känns som om det var en vecka för tidigt så får se om jag tar ledigt torsdag och fredag denna vecka..

Jag är ju galen i kräftor så när jag såg att de hade helt okej pris på det frysta kräftorna i den lokala butiken så var jag ju bara tvungen att prova. Och det var en riktigt hit. Super goda, lätt skalade och inte för lösa i köttet. Det enda jag skulle kunna klaga på var att köttet kanske var lite för blött i klona men vem orkar äta liksom.
Maken är ju inte kräftor så jag fick moffa hela paketet för mig själv. Gillart!

Vet inte riktigt vad det var för märke för det framkom inte riktigt på paketet men så här såg paketet
.
Testa testa, själv ska jag nog ladda upp med några paket i frysen inför den kommande kräftskivan med grannarna...

Har ni några favoriter bland årets kräftor?



Nu ska jag nog förbereda liten för sänggånde då han är galet trött.

Tjing tjing

2 kommentarer:

  1. Känsligt det här med att semestern är slut! Skönt att liten hade så lätt att komma ihåg dagis!
    Köpte själv färska svenska signalkräftor från Hjälmaren på min ICA-butik som jag handlar hos när jag vill ha ngt extra,INGEN HIT!Ingen dillsmak och så salta att jag som "dissekerar" kräftor normalt, slängde välmatade klor, och förstod nu att man kan bli törstig av kräftor. Köp dem inte!!!!
    Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Seacold är märket på kräftorna du rekommenderar.
    Dem fick 5+ i en tidning som sätter +betyg;-)

    Kram

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!