fredag 3 augusti 2012

Imse vimse spindel..

En av det stora nackdelarna med att maken är borta i veckorna är alla jobbiga saker man måste lösa själv.
En av mina stora fobier är spindlar och då pratar vi jag kräks av att se dem. I går morse efter frukost skulle vi packa ihop badväskan för att åka till badet. Jag tog lite extra ledigt från jobbet tors-fredag så jag och skrutt har myst lite själva.

I alla fall håller på att packa ihop när jag inser att typ den största spindeln jag sett sitter på väggen i vårt sovrum.
Det var faktiskt lite så jag dog, så stor var den.

Skrutt får syn på den och utbrister Too pindel och pekar på det lilla äcklet, blää avskyr verkligen spindlar.

Men men får lite små panik. Hur ska jag få ut den??

Maken borta, granne 1 borta, granne 2 borta och granne 3 hade gardinerna nere så jag ville inte väcka dem.

Tänkte först ta dammsugaren men inser att vi inte har några nya påsar och vägrar ha den inne.
Blev till till stoppa den i en burk med lock och silvertejp.
För att göra en lång historia kort så lever den nu i skogen. Inte i vårt sovrum...

Lite dåliga bilder men här är det lilla äcklet..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!