fredag 26 april 2013

Chili på minuten...

Lovade ju att tipsa om bra vardagsmat och bad er tipsa om era favoriter. Fick detta tips av Landkrabba och provade det för någon vecka sen.
(Man kan ju tycka att jag borde ha tid att uppdatera varje dag nu men ojojoj vad snabbt man blir lite lat när man är uttråkad.....)

Jag gjorde om receptet lite men det blev absolut en favorit här hemma på en gång.

Chili på minuten, min version


  • 500 g nötfärs
  • olja till stekning
  • 1 påse tacokrydda (à 30 g
  • 1 burk medium hot salsasås (à 230 g)
  • 1 paket passerade tomater (à 500 g)
  • 1 burk kidneybönor (à 400 g)
  • salt
  • peppar
  • Spiskummin och vitlökspulver

  1. Fräs köttfärsen i en het gryta med hälften av oljan. Finfördela med gaffel. Tillsätt tacokrydda och mjöl och fräs ihop. Tillsätt salsasås, passerade tomater och bönorna. Låt koka ihop ca 10 minuter på medelvärme. Smaka av med salt och peppar och övriga kryddor
  2. Servera chilin i djupa tallrikar. Servera gärna med gräddfil, och guacamole till. 

  3. Smaklig måltid!!


    .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!