fredag 19 april 2013

Förvärkar och "puppe" chock....

Varning!
Bjuder på en lite "puppe"chock nedan för den som är känslig, kan det vara bra att veta.....

Har nu gått in i v 30 och kan inte längta mer till BF.
Foglossningen från helvetet och sammandragningarna har nu även fått sällskap av rediga förvärkar vilket idag resulterade i att jag ska vila ännu mer fram till måndag då jag ska träffa läkaren för att göra en bedömning om de kan ha påverkat livmodertappen.

Ni som känner mig vet ju hur bra jag är på att ta det lugnt och kan bara enkelt konstatera att jag är såååå uttråkad redan efter 2 hela viloveckor. Förutom att hämta och lämna på dagis så gör jag inte så mycket på dagarna och ändå så har blir det bara värre.
Hur kan det vara sådan skillnad på två graviditeter??

Med lillskrutt hade jag verkligen en dans på rosor inser jag nu så här med nr 2. Mådde hur bra som helst hela graviditeten.
Nu känner jag mest bara att det är en låååååång väntan. Längtar så efter att få träffa vårt lilla underverk. Ska bli kul att se hur lik/olik storebror h*n blir, och skönt att inte vara gravid längre.
Ganska lustigt då jag verkligen tyckte det var mysigt förra gången och verkligen såg fram emot att vara det den här gången....

Men nu är det bara 10 veckor kvar (för jag tänker inte gå över tiden!!) så det är väl dags att börja planera för den nya lilla familjemedlemmens ankomst. Vi har i alla fall bestämt att vi ska använda en vagga som funnits med sedan vi var små i familjen, måste bara bättre på lite färg här och där då den är lite "tuggad" på.
För övrigt så måste vi då skaffa ny madrass, spjälskydd för vagga, lakan, kudde, mm.
Ska leta upp någon med symaskin också då jag hittade det gulligaste tyget hos pappa för ett tag sedan som jag tänkte sy lakan av till bebis.
Sen måste vi snart ta ställning till hur vi ska göra med vagnen, vi har ju liggdelen kvar från storebror, problemet är bara att han fortfarande är ganska förtjust i att åka vagn så att bara ha honom på ståbräda på sidan av kan bli intressant.

Var och tittade som snabbast idag på den City Mini duo och en Urban Jungle Duo (eller vad de nu heter på riktigt) men vi upplevde att han knappt skulle få plats i någon av dem så det känns ju inte som en smart investering direkt. Är lite sugen på Bugaboo "nånting" duo men de är liite väl dyra och frågan är om de är så mycket större. Fördelen är att man kan välja om man vill ha den som duo eller singlevagn och det är ju riktigt smart.
Men men vi får väl köra med två vagnar till och börja med i värsta fall.

Någon som vet vart man kan "känna och klämma" på Bugaboo i Stockholm. Barnens Hus verkar inte ha dem????

Nä nu ska jag fredagsmysa lite och njuta av att ha lite sällskap här hemma.
Trevlig helg på er!





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!