lördag 27 april 2013

Babynest

Börjar inse med ca nioveckor kvar till "bebis" anländer till vår lilla familj förhoppningsvis. Kanske är läge att börja se över vad vi har, vad vi gjorde oss av med och vad vi saknade sist.

Då vi ju har en liten mysgroda här hemma som gillar att sova i vår säng ganska ofta så har jag börjat fundera på om vi inte ska skaffa en babynest då jag antar att hela familjen kommer trängas i sängen om några veckor.
Tycker i och för sig att de är galet dyra men idag hittade jag den här sidan med väldigt söta tyger. Problemet blev ju nu då självklart vilket tyg vi ska välja (eller vi och vi, det är ju jag som kommer välja.....)

Har stjärnorna som favorit men jag vet inte...






Har ju hittat det sötaste tyget med ugglor som jag tänkte göra lakan av, å andra sidan så är det ju våra lakan som ska matchas...
Ljust eller mörkt tyg, vilket är smidigast?

Mörkt då kommer alla "slem" fläckar att synas väldigt väl men å andra sidan på det ljusa så kommer ju alla andra fläckar att synas....

Hm tål att tänkas på.....

4 kommentarer:

  1. Har aldrig hört talas om begreppet babynest, men om du ska vara praktisk, välj ett ljust tyg, de fläckar som oftast kommer är småspyor efter amning, mjölksaliv osv. Andra fläckar ska ju förhoppningsvis inte bli, såvida ni inte äter frukost i sängen. Skulle inte bebba 2 ligga i vagga t o börja med? Det brukar räcka, spjälsäng känns ofta stort för en liten som är vant att ligga trångt. Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Jättefina, jag röstar på den ljusa :) kram

    SvaraRadera
  3. Köp en babybay eller liknande istället. Absolut det allra bästa köpet jag gjorde med tvåan, värd varenda krona!

    SvaraRadera
  4. Eller lär bebis två att sova i egen säng. För vad vi lärt oss så är det att ens bebisar är två helt olika individer. Verkar kunna vara lättare att lära tvåan att sova själv i egen säng med massa mys på dagarna o bara amma på nätterna o låta mr storkille v göra som han gör. Blir det ev inga onödiga bråk. Om han blir bråkigare med en ny familjevän.

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!