onsdag 3 april 2013

April april och jag behöver er hjälp.....

Äntligen är april här med lite sol och värme. Tyvärr så var hela familjen sjuka i påskhelgen så det blev inte lika mycket utelek som vi tänkt oss men oss men vi försökte ändå för "V" att vara ute så mycket som möjligt. Vi hann med både besök på brandstation och Hågelby så det var överlag en bra helg.
Jag är sjukskriven sen några veckor tillbaka på grund av mina sammandragningar och foglossningen så jag hoppas verkligen på en bra vår så jag kan vila i solen.

Tänkte be er om en liten åsikt.
Ni som känner mig vet hur trött jag är på all onödig ek som vi har här hemma, lister, bänkskivor och köksbord mm. Nu har vi bestämt att vi ska måla om köksbordet i väntan på att jag pluppar och orkar öra ett nytt. Nu är frågan bara, ska vi måla det vitt eller svart?
Har så himla svårt att bestämma mig så kom gärna med vad ni tycker.

Här kommer några bilder från vår "öppna" planlösning mellan matplats och vardagsrum.


"Vardagsrumsdelen"
Den fina ljusinstallationen på väggen behöver ni inte bry er om. Jag fick nog av de "gamla tavlorna" och tog ner dem i helgen. Var därför tvungen att täcka skruvarna med nåt.  Hela den väggen ska bli en vit trävägg så fort det blir tillräckligt varmt ute för att måla planken, därav provbiten nedanför. Bänkskivan i vänstra delen ska också få sig en målning, vet bara inte där heller vilken färg.....


"Mellandelen"
Helst hade jag velat måla alla lister, får nog bli ett projekt när bebis är född.


"Matplatsen"
Så till köksbordet, frågan är alltså: svart eller vitt??????
Bänkskivan bakom ska också målas/göras om....

Så vad tycker ni,
Vitt eller svart?

6 kommentarer:

  1. Svart, tycker moster :)♥

    SvaraRadera
  2. Svart!
    Det kommer bli galet snyggt i ert stilrena hem!
    :)

    Kraam,
    Annica

    SvaraRadera
  3. Svart matbord å vita bänkar! Kram

    SvaraRadera
  4. Eller spara trä på matbord å måla endast bänkar..

    SvaraRadera
  5. Vasför inte grovslipa och oljelasera i svart. Då behåller ni träådringen och det blir slagtåligare än målat. Bryt gärna ner det svarta med ett uns grått och brunt så blir det mjukare. Oljelasyr står emot fläckar bättre än vattenlasyr som helst ska oljas efteråt. Kramis Ma

    SvaraRadera
  6. Vi har också ek här hemma å en öppen planlösning. Tyvärr är köket alldeles för fint för att göra om just nu... onödiga pengar typ!! Men jag byter ut mer å mer till vitt då det känns ljusast å fräschast!! :) men så undrar man ju även... hur länge håller trenden i sig? Men å andra sidan.. det är ju kul att variera sig lite... om än något dyrt kanske... men målar man om själv kan man ju komma billigt undan! :)

    Jag tycker Ni ska köra på vitt.. men svart är jag också svag för så det blir nog bra vilket som. Gör det som passar bäst till det övriga! :)

    kram

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!