onsdag 10 april 2013

Vardagslyx och bubbelsug

Nu har vi nog äntligen börjat återhämta oss från vår "jäkla" förkylning som vi däckade oss helt i påskas. Jag har ju självklart min min hosta kvar men den hänger nog med en stund till.
Har ju sagt att jag ska tipsa om bra vardagsmat och här kommer en rätt i repris som jag har som favorit.

Har tidigare gjort ett inlägg här om den men den är väl värd att tipsas om igen. Om hur lyxigt är det inte med lite löjrom en vardag....

Så här kommer den igen
Favoritlax 1p
smör
1 liten charlottenlök
100 gr röktlax
dill
ca 2-3 dl grädde
peppar
kalixrom

Finhacka charlottenlöken och stek snabbt i smöret. Ha i laxen som man först delar i mindre bitar (delar sig ytterligare när man steker den) peppra efter smak och ha i dillen, häll sedan i grädden. Vill man göra en lättare variant så ta matlagningsgrädde, funkar det med, låt koka ihop tills det blir riktigt krämigt. Häll upp såsen över valfritt tillbehör och toppa med en klick kalixrom.
Det bästa med den här rätten (nästan..) är att den går så fort att göra. Det tar inte längre tid än att koka pasta typ 20min. 

Jag har fått en craving, tyvärr inte en som jag kan göra något åt,  men jag är såååååå sjukt sugen på champagne, tror faktiskt att jag måste ta med en liiten flaska till BB som jag kan dricka innan amningen kommer igång.
Är annars rätt skonad från cravings bägge mina graviditeter så jag ska väl inte klaga även om jag denna gång har ett ökat behov av choklad...
Har även gått snabbare men det är väl inte så konstigt när man har en liten "tonåring" här hemma som kräver rätt mycket just nu.

Nu ska jag kolla om det är så varmt ute att jag kan ta en latte i solen.

På återseende! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!