söndag 29 januari 2012

När man inte riktigt pratar samma språk....

När vi flyttade in för snart 2 år sedan så valde vi att måla alla väggar vita för att vi skulle "boa" in oss lite innan vi gjorde några större förändringar.
Jag börjar nu känna att det är dags att fixa hemma och har febrilt försökt få "maken" att förstå vilken stil jag är inne på. 
Jag vill har vitt, lite "ruffiga" trämaterial och någon typ av metall.
Just det det där med det "ruffiga" har maken haft väldigt svårt att förstå. 

Men så idag så hittade jag den perfekta bilden för vad jag menar.


Jag vill självklart inte den lantliga aspekten av denna bild men själva idén med att blanda vitt, ruffigt trä och metall.

Så då var den saken ur världen.

Just nu är jag i tagen att leta köksbord och hittade detta underbara bord på MIO.


Helt underbart vackert och precis i min stil,  tyvärr lite för dyrt för plånboken så jag funderar på att fråga "svärfar" om det går att göra något liknande själv....

Vårens och sommarens projekt blir att måla alla golvlister vita samt att leta reda på en "fabriks lampa" till köksbordet.
Vet ungefär hur jag vill att den ska se men ändå inte. Inte helt lätt att få ut sina tankar i verkligheten ibland....

Ja, nu vet jag vad jag ska göra i sommar. Loppis here I come!!!





2 kommentarer:

  1. Hej, tänkte på dig i dag när jag var inne på Åhlens, de har fått in en vit fabrikslampa, om det är samma typ av lampa som vi pratar om :)

    SvaraRadera
  2. http://www.ahlens.se/inredning/belysning/index.html

    Hittade en bild, finns i 3 färger

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!