fredag 6 januari 2012

Nu ska glada julen ut ut ut......

Lika mysigt och härligt det är att plocka fram alt pynt till 1:a advent, lika befriande tycker jag att det är att ta undan allt. Julgranen åkte på Nyårsdagen. Missade tydligen helt att man var tvungen att vattna granen varje dag...

Idag så åkte resten ut med ett brak.
Upp med mitt vanliga "lull lull" i fönstren och nu är allt som det ska igen.

Passade även på att bli lite inspirerad av Daniella Witte och gjorde en fotobänk  vid vår matplats. Inte alls så fin som hennes, men med de bilder jag hade hemma just nu så är jag nöjd.
Måste bara ta mig i kragen och framkalla bilder på vår lilla skrutt. Pinsamt att vi efter dryga 15 månader fortfarande i framkallat en enda bild på honom.
Nej det får bli ändring nu, har bara så många bilder att välja i från. Det är det som är så svårt....


Tänkte att jag bjuder på några bilder från juldukningen också. Blev riktigt nöjd med den i år. Även om jag höll på att leta ihjäl mig efter papegojtulpanerna och de typ åt hela min dekor budget....
Men men sån händer i bland och jag blev nöj det är huvudsaken!


Såg nu att några redan varit och "nallat" några vinglas men det bjuder jag på......




Finaste finaste tulpanerna


Några av tomtenissarna hade också hittat upp på bordet

Tänkte även att jag bjuder på en bild av mig, inte det vanligaste här på bloggen direkt.......


Med "lillskrutt" och "kusinen" på julafton. Mina älskade 2 hjärtan som nu även fått utökning av "lillebror"
Grattis Bambiballerina och Mr M till tillökningen!

3 kommentarer:

  1. Jag var med och det var ett otroligt trendigt och vackert dukat bord! Det är alltid kul att komma till ett värdpar som arbetat igenom t o m smådetaljerna! Uppskattas, har själv alltid haft det som ledstjärna. Att sedan både julklappsutdelning och julbordsmiddagen gick i de smås tecken var självklart. Hur många får en 1-och 2-åring att sitta engagerade i TVÅ timmar vid matbordet? Livligt konverserande utifrån deras möjligheter.
    Återigen, Tack för en fantastisk julafton!
    Och du, har man ett stort träd framför ett element, klingade ingen klocka?
    Kram
    mormor och farmor Amie

    SvaraRadera
  2. Roligt med en bild på dig tycker jag! Fina du! :)

    Å haha.. jag jag skrattade lite när jag läste "att några redan har nallat av vinglasen"... haha...det är så typiskt mig också att skriva såna saker så inte folk tror att man "gjort fel" ...men i själva verket är det ingen som lägger märke till det förens man säger det! Haha.... Men jättefint var det!!

    SvaraRadera
  3. Tack tack! miniskatten är inte så liten längre, väger väl snart lika mycket som sin storasyster… 3880g idag, hembesök från BVC.

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!