måndag 2 januari 2012

Gott Nytt år!!!

Ja då sitter man här på årets först dag. Egentligen så skulle jag legat i sängen för en bra stund sedan men men det går visst aldrig som jag tänkt mig med detta.
Ha de en trevlig men om än lite annorlunda nyårs afton igår. Började med att jag fick ett samtal ca 40 min innan vi skulle vara borta på middag om att det saknades glas till det jobbet jag hade så det var bara att packa in hela familjen, efterrätten (som jag för övrigt kommer göra ett eget inlägg om senare) i bilen och åka förbi festvåningen för att hämta det som saknades och sen i väg ut till fin hoodsen för att lämna av allt. Självklart så somnade ju Lillskrutt i bilen och sov i ca 1h så när vi kom fram till vårt middagssällskap dryga timmen sena så var han allt annat än glad över att behöva vakna och dessutom äta. Här någon stans började jag ana hur kvällen skulle fortlöpa...
Efter typ 2H försök att söva honom så blev han så klart över trött med resultat kläng och gråt så 23.40 var det bara att packa ihop familjen igen och sätta sig att köra hem. Är sååå glad att jag tog beslutet om att köra igår då jag hade på känn att det skulle vara det bästa.
Väl hemma igen så tryckte vi ner en då klarvaken och glad kille i vagnen och gick ut och skålade vi 3 med bubbel. Jag är ju ingen fan av fyrverkerier, tycker att det är människans sämsta påhitt och skulle lätt stödja ett förbud om det skulle vara någon som vågade ta det beslutet. med tanke på hur det smällde ute så trodde jag faktiskt att Lillskrutt skulle bli rädd men han vara bara fascinerad av alla färger mm.
Skönt att veta i och för sig...
00.30 somnade äntligen liten för att sedan komma över till oss vid 5 igen. Inte mkt sömn här alltså men vem klagar??

Hade å andra sidan sjukt kul i fredags då vi hade en liten "pre" nyårsafton hemma hos grannarna (skönt att veta redan nu vad vi gör nästa nyår..)
Är så himla glad över att ha dessa underbara vänner i vår närhet.

Så nu återstår bara att önska Er alla ett riktigt Gott Nytt år!

Tjing tjing!

1 kommentar:

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!