söndag 29 september 2013

Dop och operation....

Nästa helg har vi dop för Charlie och det kanske inte vara det smartaste datumet då jag är själv med killarna just nu, men det var typ de enda datumet innan nov och med tanke på strl på dopklänningen så är jag glad att vi ändå bokade det. Så idag har jag suttit och samlat ihop tankarna runt dukning och dessertbord mm. Inte alltid bra att ha det jobb jag har då jag ibland tenderar att gå lite över styr men nu har jag nog hittat en medelväg som funkar.

Temat blir blått och stjärnor till vår lilla prins. Så denna vecka blir till att förbereda tårtdekor och förbereda packningen så vi inte glömmer något. Kommer även vara smart att göra "to do"listor så jag slipper ha allt i huvudet och kan dela ut jobbuppgifter när vi kommer till lokalen då vi bara har två timmar på oss innan dopet.
Har även varit riktigt förnuftig och "delat" ut lite bak till nära och kära så jag kan koncentrera mig på tårtorna. Har en del dekor som måste torka i några dygn och eftersom man aldrig vet hur kvällarna blir så får jag nog börja i morgonkväll redan. På dagen tänkte jag fara runt och fixa typ ljus, kaffe och det som behövs till tårtorna. Måste dessutom hitta nåt för mig att ha på mig så det blir nog till att rensa garderoben någon kväll. Så om det blir tyst här i veckan så vet ni varför.

Känner mig lite splittrad för tillfället då jag har liite mkt i huvude nu.

Har fått reda på att jag kommer få en operationstid inom en månad för att ta bort gallan.
Träffade läkaren i torsdags och blev uppgraderad i kön. Har ju snittat ca 3 anfall i veckan sedan Charlie var två veckor gammal så hon tyckte det var bra att göra den snart. Visade tydligen även symptom på att jag kan ha sten i de djupa gallgångarna och då måste man göra den snabbt. Det är ju skönt att det äntligen blir av men hon sa även att jag måste sova kvar en natt och sen inte får amma på en vecka pga smärtlindringen efter, vilket betyder att jag måste börja pumpa som en galning då vi behöver typ 7 liter på lager samt att vi måste på allvar försöka få Charlie att ta ersättning in case of...
Fattar ni 7 liter!!! det är ju en hel veckoranson med mjölk för en familj.....

Men men, måste hitta någon typ av förvaring och sen är det väl bara att öppna mjölkfabriken.
Är sjukt nervös redan nu också för narkosen, sjuk obehagligt!

Någon som tänkte gå på UnderBARA Barn i veckan? jag tänkte rulla ner på fredag då Viggo ändå är ledig från dagis pga planeringsdag. Hojta om ni ska dit!!

1 kommentar:

  1. Du har alldeles för stora krav på dig själv! Vet att det kan ligga i generna. Lita på oss som fått uppdrag, vi fixar det. Du är dessutom en självklar ledartyp, men delegera! Var inte rädd för narkosen, du kommer inte märka av den, säger jag, som varit med några gånger! Förstår din tveksamhet om att sonen ska få i sig näring, det fixar sig. Du kanske får lite stora boops av urmjölkningen, flaskan är nu i fokus. Ta det efter dopet, då du förhoppningsvis har lite mer tid. Men gör inte detta själv, du luktar ju mumma för lilleman, som har samma starka vilja som du hade! Tror din far kommer ihåg svettdropparna i pannan. Nu tar vi dopet på söndag, sen kommer resten! Kram "restaurang"Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!