söndag 18 december 2011

Veckan som gått......

Ja nu har jag fått känna på att jag jobbar igen ordentligt.
Både torsdag och fredag blev väldigt långa dagar och jag är verkligen inte van att varken stå, le eller bära känner jag. Har ont överallt i kroppen och mina fötter har nog lämnat min kropp för gott känns det som.
Men nu är den här högsäsongen över.

Nu i veckan blir det lugnare, glöggmingel på jobbet i morgon och sen är det planering inför jul som gäller.
Måste göra listor på vad som ska handlas, förberedas och tänkas på.

Men snart är det jul, tjohoooo!!!

På återseende!

3 kommentarer:

  1. Mitt ena hjärta! (Jag har några stycken)
    Ta det lugnt, du behöver inte ha totalkontrollen, utan vi är flera som kan hjälpa till! Jag uppskattar ert initiativ att ha julafton hemma hos er i år. Ser verkligen fram mot den. Mest ser jag fram mot att träffa oss alla vid frukosten på juldagen i alla former av sömnrufsiga hår,olika former av frukost, skruttiga ansikten när den officiella ytan är borta osv. Näe, det är inte riktigt sant, det viktigaste är att vi alla, hoppas jag, kan få träffas och ha det mysigt tillsammans utifrån de möjligheter vi har. Det är ju lite speciella omständigheter för en nära familj i vår gemenskap. Måtte allt gå bra för dem!
    Kram din Ma

    SvaraRadera
  2. Sillen är inlagd och luktar väldigt gott i kylen nu! =)

    SvaraRadera
  3. Wow! Bambiballerinan, er sill är super!
    Själv har jag nu rullsyltan på kok, saltlagen klar, vörtbröd jäser, små nöfftassar kokas, madrass m tillbehör packad, (vet inte hur jag ska kunna fixa att leverera allt!),ny tandborste inköpt, barnens julklappar inslagna. Dock icke Biets då det kräver 4 händer och Biets farfar behöver hjälp!
    Med glimten i ögat!: Vi förväntar oss nysvabbade golv, nyputsade fönster och julgardiner, jul, jul överallt, nybakade pepparkakor, ljus i varje hörn, julgran i alla rum osv. Glöm inte gröten till Tomten!
    Chrissie, vi fixar detta! Vi får det jättemysigt, eller hur? Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!