onsdag 21 december 2011

Jul jul strålande jul.....

Flest saker  i granen vinner....

Så nu är den klädd. Mina fina julkulor högst upp, långt ifrån små små händer. Tycker ändå att jag fick till ett någorlunda jämt flöde då jag satte alla träfigurer längst ner. Dem gör det inget om det skulle åka i golvet.

Men vad svårt det är att få till en bra bild så här på kvällen, ser ut som hela granen är grå.....


Några av mina fina röda julkulor





Fina papp figurer inköpta i London



Passade på att ta fram tomtarna


Nu väntar det bara på att bli utplacerade på tillräckligt hög nivå så de inte får fötter.....


En av dem hr redan hittat sin plats....



måste också passa på att visa mina fiina blommor som jag fick adoptera av en kollega. Hon åker bort över helgen så de fick flytta hem till oss i stället



Mmm det luktar jul......
Nu ska jag krypa ner i sängen och satsa inför en sista galen arbetsdag

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg våra julgransletardagar när jag kunde bli så sur på dig för att du inte kunde bestämma dig för en gran utan det kunde ju finnas en "lite" finare gran någon annan stans. Men som resulterade i att vi åkte tillbaka till ställe nummer 1 för att granarna inte blev finare=).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för en otroligt trevlig julafton, övernattning och frukost! Allt fungerade jättebra, (era listor?),
    alla glada, avslappnade, bra organiserat, ett oförglömligt nattläger osv!
    Många glada skratt, underbara barn i fokus, vilka stjärnor, vågar vi släppa loss dem så småningom? Hela världen kommer att bli förändrad.
    En liten skrutt med en otrolig glimt i ögat och en oerhörd livsglädje, som var överallt hela tiden, en lite äldre kusin som upptäckte tomten i taket, från en meters egen höjd, och som hjälpte lillkusinen med klappöppning och gott uppförande vid bordet, endast två år gammal! Dessutom konverserande med humor och otrolig närvaro under måltiden, som hon måste ha uppskattat, med tanke på hur mycket hon åt!
    Det här gör jag/förmodligen även vi andra, gärna om!
    Återigen tack!
    Kram
    Ma, Mormor och Svärmor,
    en hälsning även till Skruttens Farmor och Farfar. Trevlig kväll runt soffbordet!

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!