söndag 2 september 2012

Pippi tårta 1 & 2 / Pippi Longstocking cake

Denna helg var det Claras tur att fylla 2 år. 

Förra årets gjorde jag den här tårtan till Claras 1 årsdag.
I år är favoriten Pippi som för så många andra (inkl vår son) så temat var givet.

Det skulle vara två tårtor och jag valde att göra dem i olika utseende men att de kompletterade varandra.
Bägge tårtorna är fyllda med hallonmousse och dumlefluff, dekorerade med SP och de röda bollarna är rödmarsipan.

Den ena skulle vara gul med rödkant och Pippi på och jag valde att färga SP gul. Kan säga att det kommer jag inte göra igen då jag tycker att färgen blev lite för neongul. Nästa gång köper jag färdig färgad SP.

Dessa tårtor verkligen gav mig både svett, "blod" och tårar (fast mest bara ilska) då de förutom dessa tårtor är de mest bångstyriga jag haft att göra med. 
Ibland är det som att det går troll när man ska göra tårtorna....
Så jag är inte 100 nöjd själv, men jag hoppas att Clara och hennes familj blev nöjda i alla fall.



Kan nog lugnt påstå att modellera i 3D inte riktigt är min grej men Clara såg direkt att det var en apa (herr Nilson) som sitter där på sidan med Pippis pengasäck och det var ju huvudsaken.....

Stort Grattis på 2 årsdagen Clara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!