tisdag 26 juli 2011

Barnen i Östafrika behöver din hjälp. Gör som jag skänk en slant!!!



Länderna på Afrikashorn upplever den värsta torkan på 60 år och de som är mest utsatta är barnen.
Flyktinglägren i Östafrika fylls med människor som övergivit sina hem och jordbruk på grund av den torka som nu råder på Afrikas horn. 
Torkan omfattar Somalia, Kenya, Djibouti och Etiopien. I lägren kring staden Dadaab, i Kenya, bor just nu 400 000 människor som övergett sina jordbruk och hem i flykt från torkan. 
De är byggda för att ta emot 90 000 personer och antalet flyktingar växer dag för dag.


Nu måste vi alla hjälpas åt för att de här barnen inte ska dö i akutsvält.



Vill du som jag hjälpa till?

Skänk 50 kronor:
Sms:a HOPP50 till 72900
Skänk 200 kronor:
Sms:a HOPP200 till 72900

Eller sätt in pengar på plusgiro 902001-7 eller bankgiro 902-0017 och märk talongen med "Hopp"




1 kommentar:

  1. Jsg ryser när jag swr dessa utsatta barn lida. Alldeles i onödan. vi chockas över massmord i Norge och samtidigt blundar de flesta för barn som svälter...

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!