fredag 29 juli 2011

Tillfällig sinnesförvirring....

Låter nog helt sjukt, men sitter här i den tryckande värmen som är i dag och fick just akut längtan till jul????
Ni som känner mig vet ju att jag älskar julen, allt som har med pynt, lukter, mat och annat mysigt att göra. Älskar hur man i vinter mörkret piffar till det med ljus och en massa rött. Ååh nu fick jag ännu mer längtan..
Längtar tills det är okej att sätta upp julbelysningen till advent. Blir nog kanske en gran i år. Det är ju "Lillskrutts" 1:a jul som lite medveten :-)
Har länge velat byte lite färger här hemma och ska nog försöka ta tag i det efter Thailand.
Det innefattar dock lite slipning och målning av en del möbler så det är därför det är liite trög startat för mig.
Men men, det kommer, det kommer.
Men det kommer bli sååå snyggt till jul, det var dit jag var på väg. Idag så har vi färgerna ek, ek, ek och lite till ek och vinrött som färgsättning, men jag vill (ska) ta tag i att få bort lite av det ekiga och komplettera med svart i stället.
ÄLSKAR svart för då kan man ha turkos/silver till på våren/sommaren. Och sen till jul så använder man sig av rött, fattigmanssilver och grönt. Eller varför inte en helvit jul i år??
Tål att tänkas på....

Men nu när jag tänker efter, det är ju okej att längta till sommaren på vintern så varför inte göra det omvända??

5 kommentarer:

  1. Jaha, då är det väl bara att boka in en heldag på IKEA igen, på julavdelningen??!!

    Kram Ma

    SvaraRadera
  2. TOOOOOOOOK!

    Och nej man får inte "längta" till julen sommaren har precis börjat.
    Finns en anledning till att man längtar till sommarn=)
    Dem har inte börjat med julpyntet än på Gul/Blåa varuhuset, var där idag.

    Kram Bror

    SvaraRadera
  3. Oväntat att just DU inte skulle tycka att det var okej..... ;-)

    SvaraRadera
  4. Kanske får baka lussebullar och bjuda på när du kommer :) eller vill du ha Janssons och skinka kanske? :)

    SvaraRadera
  5. Du är nog inte helt ensam om att längta till vintern/julen.. men det kanske är lite olika anledningar som vi har =) Kan bli en lite speciell december, ev jul i år. Mysigt värre iaf. 51,1% gången idag.. men som din bror säger: "hoppas på lucia"

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!