måndag 18 juli 2011

Lite bilder och marinerade tomater

Jag har inte så mycket att skriva om just nu, låånga dagar känns det som just nu och det gör att jag tappat orken lite. Tillsammans med det här tråkiga vädret gör det inte saken bättre. Men för att visa att jag lever så kommer här lite bilder hemifrån. Kanske inte det roligaste men ni får hålla tillgodo med det här!

Lite bilder från uteplatsen, börjar bli riktigt lummigt nu. Så härligt med pelargonerna som blommar. Rktigt nöjd med färgerna i år.



















Tomaterna är inte mina de bor bara hos oss en liten stund.

Lite kvällsbilder (inte världens bästa bild kvalité då de är tagna med mobilkameran..)





Så till de marinerade tomaterna. Huserar ju som sagt lite tomater just nu åt grannarna och eftersom jag inte äter så där jätte mycket tomater så tänkte jag att det  var synd att de som var färdiga skulle gå till spillo. Så jag blev inspirerad av "Sommar med Ernst" och marinerade dem. Vet inte hur det kommer smaka hoppas det blir bra. 


"Pickade" tomaterna innan jag la ner dem i burken. La sedan i en halv vitlök, lite rosmarin, några små lagerblad och några svartpeppar korn. Hällde på lite flytande honung och fyllde på resten av burken med vitvinsvinäger.

Ser gott ut, så jag hoppas det ska smaka sen...

2 kommentarer:

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!