söndag 9 oktober 2011

Fotbollstårta och blommigtårta. Äggfria bottnar. / Fotboll cake, Flower cake , egg free

Till helgen hade jag beställning på 2 st tårtor. Det var Ida som fyllde 8 och skulle ha kalas.
Jag hade ganska fria händer men den ena fick gärna vara lite tjejig/princessig och gärna med blommor.
Den andra fanns det inte egentligen några önskemål om men eftersom hon är en fotbollstjej så fick det bli temat.
Det var även viktigt att det var äggfria bottnar pga av allergi så då fick det bli det.
Hittade ett bra recept som fungerade på en gång. Det enda var väl att bottnarna blev rätt "stabbiga" men jag tror inte att man kan räkna med något annat.

Fotbollstårtan




Tårtan är fylld med Schweitsernötsfluff och hallonmousse.
Ljusa äggfria bottnar.
Täckt med SP, dekor i SP och smörkräm


Blommig tjejtårta 





Fylld med Ahlrensbilarfluff och vaniljgrädde.
Ljusa äggfria bottnar.
Täckt med SP. Dekorationer i SP.




2 kommentarer:

  1. Som alltid superfina - I synnerhet tjejtårtan med guldkulorna - gorgeous!

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!