torsdag 13 oktober 2011

Snacka om att gå på mina nerver.......

Kan väl inte säga mer än att man måste väl älska alla dessa jefla faser som ska gås igenom.....
Vår kära lilla skrutt har på sina 13 månaders långa liv haft väldigt tydliga faser och redan från början ett temperament utan dess like. 
Och nu kommer alla kommentarer komma om att han brås på sin mor, jag vet men herregud jag ligger i lä.
Redan från början så åt han ju tex i raket fart för att stilla hungern för att sedan totalt nobba bröstet när den värsta hungern försvunnit. Att ligga och mysa och kanske äta lite till var inget som han tyckte var en hit vilket resulterade i att han åt 1ggn/timme i typ 5 månader. Sen kom tack och lov gröten och efter det även vällingen som gjorde att jag ändå fick lite hopp om livet igen.

Nä men nu så har han ju för typ 4:de gången på 2 månader bestämt sig för att inte äta. Inget kommer in i munnen just nu och han skakar bara på huvudet. 
Gröten ratas likaså vällingen (som gjort att vi fått sova på nätterna) inte ens mutkrokarna funkar just nu.

Och fine, gå hungrig om du så önskar jag kommer inte truga men det som gör att jag seriöst funderar på att skaffa mig ett par snygga hörsleskydd i typ rosa eller nåt för att kunna ha dem varje vaken minut är att han numer kommit på att han kan ju skrika tills han får som han vill. (Inte bara då, utan även när han bara känner för det)

Inte bara skrika, han låter som en hes kråka i falsett. Och funkar inte det (oftast inte eftersom han har en väldigt envis mor) så gråter vi. Inte bara lite utan man skulle kunna tro att vi är på väg att överge honom. Han pressar fram tårar och tar i från tårna han märker att det inte fungerar. Mitt nya den här veckan är att jag har börjat viska till honom för att få en reaktion och vad gör han då? Jo stannar upp för typ en sekund, tittar på mig som om jag vore dum i huvudet och sen så tar vi i lite till. Skit kul! NOT!!!!!!

Så lillskrutt går nu mer bara under namnet terroristen. Allas vår lilla solstråle är borta. Hoppas bara han kommer tillbaka snart, annars så kommer han snart finns till försäljning för en billig penning på Blocket.


1 kommentar:

  1. Fniss! Ska bli jättespännande att träffa den lille terroristen imorgon!
    Kram och välkomna
    Mormor

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!