fredag 1 april 2011

Då har man varit på barnakuten för första gången.

Lillskrutt har ju varit förkyld och hostig som resten av familjen ett tag nu. Jag och han var på vårdcentralen i måndags då min hals inte var den bästa så jag passade på att kolla honom samtidigt. Det konstaterades då att det bara var ett virus så hem och vila var ordinationen. Sen igår när jag skulle byta om till pyjamas på honom så blossade det upp utslag över hela kroppen. Såg ut som om jag hade rullat honom i en bränn nässel hög eller liknande. Självklart tog ju hjärtat ett litet extra skutt och mamma blev orolig. Ringde vårdguiden som bad oss ringa Jourmottagningen först för att se om de hade några tider och annars så skulle vi åka in till barnakuten.
Ringer dit och självklart så får man ju ett meddelande om att "slå in ditt telefonnr så ringer vi omkring......"
(Hur svårt ska det vara att få sitta i kö? De ringer ju i alla fall inte upp när de säger att de ska)
Efter typ 40 min ringer de och säger att de inte har några tider kvar och att han i alla fall är på gränsen att vara för liten för att komma dit då de inte har några barnläkare där. Varför blir man då hänvisad dit???
Vi bestämmer oss i alla fall för att åka in då. Bättre en gång för mkt än för lite med tanke på hur jag reagerar vid mina anfall....
(Är verkligen tacksam för min stora älskling som fann sig snabbt när jag ringde då han precis var hemma efter 5  timmars körning från Gbg halv stressad och lite orolig)
Väl inne på akuten fick vi i allafall hjälp omgående då de såg att det var en allergireaktion. Stört skön läkare som iof snurrade till det lite mycket för mig genom att prata för mycket men han tog oss på allvar och det är det som räknas.
Lillskrutt fick sig en dos av Tavegyl och recept med hem för en vecka. Tydligen kan man få allergiska reaktioner om man har ett virus i kroppen (man lär sig något nytt varje dag..) så det är tydligen vanligt att man kan reagera med utslag som dessa.

Slutet gott allt ting gott, lillskrutt ser mycket bättre ut idag dock lite seg av medicinen.

Måste ge bror en extra kram för att han alltid finns där med bra stöttning när syster ringer...... ;-)

Nu är mina älsklingar på väg hem efter att ha varit på lite äventyr, sen ska här fredagsmysas.

See ya, ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Trevligt att man får en extra "ram" ;)
    Klart man ställer upp, det vet du.

    Kram Bror

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!