onsdag 6 april 2011

Vet inte riktigt vad jag ska tycka.....

Slötittar lite på TV4´s "Sveriges Mästerkock" samtidigt som jag surfar. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om programmet. Jag älskade den Australienska originalversionen, men tycker inte riktigt att den Svenska håller samma klass. Tycker ofta att "kopiorna" blir snäppet sämre tyvärr. Hade väl lite väl höga förväntningar på det innan med tanke på mitt matlagningsintresse samt de 3 "domarna".....

Men det är ändå bättre än det som Svenska produktionsbolagen spånar fram. För vad ska man säga om klassiker som "Kungarna av Tylösand", "Farmen" , "Baren" och "Villa Medusa"???????

Nu är det i allafall "Greys" på 5:an. Mitt bästa :-)

1 kommentar:

  1. Håller med dig! Svenska Masterchef är en parodi på USA:s och Australiens versioner. Ser mycket hellre de och Topchef. Förstår inte hur de svenska toppkockarna kan låna ut sig till denna låga nivå! Pengar?
    Bevisa det vid din egen gryta!
    Kram Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!