måndag 4 april 2011

En vanlig måndag

Idag har vi äntligen varit på öppna förskolan igen på sångstunden. Efter ca 2 veckors sjukdom så var det behövligt både för mig och lillskrutt att komma ut en stund och umgås lite. Efter så passa jag och mammorna (även granne) att sitta i solen på vår uteplats en bra stund fika. Hur skönt som helst. Ibland så är det rätt bra att vara mammaledig....... :-)
Jag och skrutt hade även turen att få ha "pappa" hemma en extra liten stund i morse då hans resesällskap var försenat. Det är inte inte ofta det händer så man är glad för det lilla extra.
Nästa vecka är han ledig så då får vi vara en helt vanlig familj för några dagar. Ska bli såå mysigt. Och efter det så är det påsk, även då blir det någon extra dag.

Funderar på vad jag och skrutt ska roa oss med i sommar då "pappa" är borta. Vill försöka göra något kul men inte för dyrt. Är det någon som har bra förslag på vad man kan göra med en ettåring så får ni gärna dela med er. Funderar på Kolmården så om någon vill följa med.........
Nu ska jag mysa med min skrutt som "krypit" upp i famnen innan det är dags för honom att sova.


Puss och kram alla vänner!

1 kommentar:

  1. Välkomna hem till mig, mormor till skrutten som jag är! Skrutten kan få leva ett fullständigt bekymmerlöst liv med "maffian" vid Ekebyvikbadet! Kostar inget, du har ett antal barnbarnssugna/erfarna stormorsor som gärna avlastar dig din klenod, samt att du inte behöver vara med oss varje dag om du inte vill.
    Garanterar prinsess/myggnät om det behövs!
    Vad tycks?
    Kramis Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!