fredag 25 mars 2011

Det vackraste.....

Var på Nordiska Trädgårdar med svärmor idag. Mitt mål var att hitta lite tulpan lökar som jag kan trycka ner i rabatten inom kort. Det och lite mer hittade vi. Fick även 3 st Kalla knutor, heter de så??? av svärmor. 1 vit, 1 ljus rosa och 1 mörk rosa, blir fint i min "rosa rabatt" i sommar.

Det är så härligt så här på för kanten av våren att få några extra kickar av att planera inför det som kommer komma i rabatten. Älskar även de otroligt starka växter som nu kommer fram i både rabatter och vägkanter även om det knappt är ovan "0" på termometern stundtals. Kontrasten mellan små spröda blommor, nya knoppar och död och gråhet i naturen är så vackert så det nästan gör ont i mig.

Det är antagligen därför som jag även älskar Magnolian (jag vet att jag har en vän där ute som gör det samma, så denna bild är till dig.....) Grenarnas gråbruna nakenhet tillsammans med blommornas prakt är bland det vackraste som finns på våren. Någon gång innan jag dör så ska jag äga ett Magnoliaträd!



Något som också är en av de stora favoriterna är ju tulpanerna. Älskar krispheten och fräschheten i tulpanerna. Har nog blivit lite av beroende av tulpaner denna vår när man har varit så mycket hemma. Har tydligen övertrasserat mitt tulpan konto många gånger om enligt min stora groda :-)


Det gäller att passa på nu innan dessa billiga och vackra blommor försvinner för detta år. Hoppas ju dock att några av mina 30 lökar kan ge i alla fall några blommor om någon månad...

1 kommentar:

  1. Åååååå vad fin den e !!! :0) Vill oxå ha en Magnolia intill ett framtida hus !!!
    Kram

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!