måndag 21 mars 2011

Tiden bara springer iväg......

Insåg just att det var nästan en hel vecka sedan jag skrev något. Ibland undrar jag om det finns ett stort hål som bara suger i sig tiden då jag inte fattar vart den tar vägen.
Tänkte jag sammanfattar helgen lite kort. Eller först, vi var ju på 6 mån kontroll förra veckan. Lillskrutt vägde inte alls så mkt som jag trodde utan hade bara gått upp ca 500gr sedan 5 mån kontrollen så hela 7640gr och 68,5 cm lång är han nu. Trodde maten skulle gett mer resultat på vågen men det måste bero på att han inte är stilla en sekund när han är vaken.

Nu snabbspolning till helgen.  Skulle varit på jobbet i fredags men det blev ombokat tills i morgon så det blev till att hänga med min stora älskling till gymmet för att sola.

Lördagen väcktes vi till ett strålande väder (dock alldeles för tidigt då lillskrutt numer vaknar någon gång mellan 5 och 6 på morgonen...) Hann inte med någon promenad i solen men vi åkte in till ett par vänner som öppnat ett underbart lite fik i Vasastan. Hagagränd heter det och ligger i hörnan Surbunnsgatan/Hagagränd vid Odenplan. Kan varmt rekommenderas!
Sen åkte vi till moster som fyllde år och firade. Kvällen spenderade uppkrupen själv i soffan då älskling var i väg på middag med ett par vänner. Tidigt i säng blev det. SKÖNT!!!!

Söndagen var den dagen som planerat var den mest intensiva. Först 1:a tillfället på steg 2 på babysimmet.
Sen hälsade vi på en vän som är brandman med ett par goda vänner vars son vill bli "brandbil" när han blir stor. Sååå himla lyckat.
Sen fick jag för mig att jag skulle slänga ihop en tårta för att ta med till jobbet på tisdag. Passade på att testa två nya fyllningar som jag varit sugen på. Lime/kokos och jag kan ju säga att det blir riktigt gott. Det blev fyllning över som jag passade på att använda till kvällens efterrätt.

Idag var det som vanligt öppna förskolan sångstund som gällde och sen kom en av mina äldsta och bästa vänner på middag med sin son som är lika gammal som lillskrutt. Uppskattar verkligen att vissa vänner förstår och accepterar att man inte alltid hinner träffas utan att göra en sådan stor sak av det, utan man fortsätter bara där man avslutade senast. Det är det som vänskap innebär för mig!

Nu ska jag slutföra dekorationerna till tårtan tills i morgon. ska bli kul att åka till jobbet, var ett tag sedan jag var där nu.

1 kommentar:

  1. Ja visst går tiden fort..fattar inte heller var den tar vägen..

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!