tisdag 1 mars 2011

Sovmorgon...

Idag fick jag sova till 9, hur skönt som helst.
Lillskrutt har sedan ca 1 vecka börjat få välling på kvällen innan vi lägger honom och det har verkligen gjort underverk för våra nätter. Från att ha vaknat med 1,5 timmes mellan rum hela natten och velat amma så somnar han numer runt 21.30-22.00 och sover till ungefär till 4 då tjoffar jag in nappen igen och han sover vidare till typ 6-7. Då får han komma över i vår säng och ammas och sen så sover vi vidare.
Har även börjat både med matrutiner och sovrutiner. Kanske lite tidigt enligt vissa men vad vet jag. Kände bara att nu får det räcka med nattvakningar så jag provade och det fungerar för oss alla.
Vi ger honom lite frukost, lunch och middag och där i mellan så ammas han då och då.
Sen när han ska sova så lägger vi honom vaken i sängen, släcker och sätter i gång hans lilla speldosa. Då somnar han hur bra som helst och sover enligt ovan.
Som sagt vet inte om detta är bra enligt alla konstiga sett som man ska sköta sina barn på men det funkar för oss. Det räcker!

1 kommentar:

  1. Så länge ni alla är nöjda och glada så är det rätt! Amie

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!