tisdag 15 mars 2011

Nu händer det grejer....

Nu händer det grejer med lillskrutten. Han blev ju 6 månader för en vecka sen och nu har vi dels bytt ut liggdelen i vagnen till sittdel, har gått super bra hittils. Sen så var vi även tvungna att sänka ner botten i spjälsängen då jag upptäckte att han 2 nätter i rad låg på mage i sängen och tittade upp över kanten när jag vaknade på natten. Kändes som det var bäst att göra det innan en olycka händer.....
Vi köpte även ny bilbarnstol till honom i helgen då han vuxit ur den andra. Dock inte insatt ännu men det blir nog till helgen.
I morgon när vi ska på hans 6 månaders kontroll på BVC, kommer bli riktigt intressant och se vad som hänt med hans vikt nu när han ätit mat i en månad.
För övrigt har jag inte varit jätte imponerad över de möten vi haft på BVC med mammagruppen. Även om vi haft ämnen vi ska prata om varje gång så känns det mest som om det är vi mammor som har pratat. Hade nog önskat att de kanske skulle ha kommit med mer info och rekommendationer i stället för att bara låta oss prata om vad vi tycker, hört mm.  Men men det är väl så det är, de får inte ha för mycket åsikter utan allt ska man ta beslut om själv.

Sen får vi se om kanske träffar några av de andra mammorna eller kanske Malin och Elsa. 

1 kommentar:

  1. Ja han har ju blivit stor kille nu :)
    Tycker oxå BVC info träffarna var kassa, de hade ingen plan/agenda för träffarna..
    Spännande och se vad V väger !
    Min mamma ska kolla vid ca 13,30 men är du ute och åker innan dess?
    Kram

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!