onsdag 18 maj 2011

Favvo korv och en liten linslus.

Lagade min favvo falukorv idag igen. Egentligen är det ju inte den roligaste korven, men väl ett bra vardags alternativ.
Ett super duper  enkelt recepet som passar klockrent i LCHF dieten.
Har skrivit om den förut men idag passade jag på att fota den också :-)

Super enkelt, ta en falukorv i passande storlek.... :-) Lägg den i en ugnsfast form.
Skär den i skivor som inte går enda ner, bred valfri senap i varje snitt, min favorit är Coleman´s
Strö över lite ost, gärna någon som smakar lite extra. Krydda med grillkrydda och oregano.
Avsluta med att hälla i lite grädde i formen, går självklart bra att byta ut mot matlagningsgrädde eller ett mjölkfritt alternativ om man vill ha ett smalare alternativ.



Grädda på 175grader i ca 25 minuter



Då jag kör LCHF just nu så åt jag den tillsammans med broccoli, men det går ju självklart bra med potatis eller ris också. Servera då lite grönsaker på sidan om.


Så till Lillskrutt.
Jisses vilken liten linslus han har blivit. Så fort jag tar fram kameran för att foto så vänder han upp ansiktet och firar av ett leende.  Detta har han även kommit underfund med att mamma tycker är väldigt gulligt så, så fort han är på väg att göra något som han vet att han inte får göra så gör han samma sak.
Tror han verkligen att han ska komma undan med det??
Nä du, den går mamma inte på!!! ;-)

Slänger in några härliga bilder på vår älskade lilla skruttis.





Mamma älskar dig!

Just det har ju glömt, han ställer sig numera upp helt själv med hjälp av något...

3 kommentarer:

  1. Mmm ser smarrit ut, å supersöta kort på V !!
    Jag och Lina pratade i dag om att ses på måndag vill du åka med?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gissa om en ny värld öppnat sig för honom! Spännande! För honom, inte för föräldrarna (Puh), men håll ut, det blir mycket bättre när han nu snart kan gå!Amie

    SvaraRadera
  3. Han säger.....
    Jag älskar dig mamma! Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!