måndag 30 maj 2011

Ny favorit och silvermedalj

Mina älsklingar överraskade mig i torsdags om kom med fiin present. Har önskat mig ett Pandora armband en tag nu och där var det, fint inslaget i en lyxig förpackning.
Har inte tagit av mig det sen jag fick det och det kommer nog dröja ett tag innan det tas av. Är helt klart mitt nya favorit smycke. Så framöver så kommer jag enbart att önska mig fler berlocker till armbandet. (Min käre make har info om vilka jag önskar fylla på med...)


Grodan och den rosa var från "lillskrutt" i morsdagpresent och de andra två, fick jag i bröllopspresent av min stora älskling <3


I söndags så åkte vi till Sjöhistoriska museet och deltog vid Veterandagen. En av våra kära vänner tilldelades *Försvarsmaktens förtjänstmedalj i silver* för särskilt berömvärda insatser vid sin tjänstgöring i Afghanistan. 
Stelt och lite långtråkigt, med en del för långa tal. Men ändå värdigt för dem som tilldelades medaljerna. Tycker det är bra att Sverige börjat inse att man måste hedra de som, dels skadas i strid och de som gör det där lilla extra för sina kamrater. Man kan tycka att det är deras jobb, men det är ändå deras liv som står på spel. Sen kan jag inte lova att jag skulle vara lika så positiv om det hände mina nära något. Hyfsat fint väder var det med ett litet undantag för en galen regnskur, tur min stora älskling är förutseende och rustad till tänderna... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!