tisdag 10 maj 2011

Kollektiv familj sökes...

Har kommit fram till att det enda jag saknar i mitt liv är ett hus. 
Är gift med världens underbaraste (även om han lyser med sin frånvaro lite för mycket ganska ofta...) sen har jag ju min älskade lilla plutt, som gör min dag varje dag. Har ett jobb som jag trivs med även om det blir lite väl långa dagar ibland men det får vi se vad som händer med när jag går tillbaka efter min ledighet. Jag har vänner och övriga familjemedlemmar som mår bra. Har ett tak över huvudet och mat på bordet varje dag och ska egentligen inte klaga på något. 
Men, jag saknar verkligen ett hus. 
Visst man kan tycka att det är en liten sak egentligen men den dagen jag bor i ett hus så tror jag att min själ kommer komma till ro ordentligt. Visst jag har vuxit upp i lägenhet och har inte mått dåligt av det. Har jätte många härliga minnen från lek på gården till tonårs flört i porten...

Jag längtar dock till den dagen jag kan öppna ytterdörren och gå ut i min trädgård, sätta mig under ett träd och bara njuta. 
Så om det är någon/några där ute som kan tänka sig att bli kollektivfamilj, hör av er! 
Förstå vilket stort hus man kan köpa om man går ihop några stycken.


Så nu har jag drömt lite...
 
Var på bvc idag på 8 månaders kontroll och det gick ju som väntat galant. Plutten väger nu 8670gr och är 71,5 cm lång. Krypa kan han ju och han följde med på hennes kontroll uppmaningar galant. 

Men, och här kommer en liten bassning till en av våra kära familjemedlemmar  det är INTE okej att röka i närheten av våra kära barn (självklart inte i närheten av någon men de små är känsligare) så vår bvc sköterska tyckte absolut att det var ett bra tillfälle att sluta nu ;-) 

Nu ska jag lägga upp fötterna och titta på tv resten av kvällen, efter de senaste dagarnas långpromenader så är jag rätt slut i benen. Provar nåt "humbug" som utlovar babyfötter, kan ju bli intressant att se hur det fungerar på mina tok torra och hemska hälar. Lovar att återkomma om det fungerar. 

Tjing tjing

1 kommentar:

  1. Berätta för mig om resultatet med fötterna! Nu kommer den säsongen då mina är som grovt sandpapper m djupa diken!
    Erbjud nikoplåster,snarast!
    Kramis

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!