söndag 5 augusti 2012

Projekt 1 check!

Helgen har spenderats hos svärföräldrarna.
Bilen behövde få sig en genomgång med både polering och vax efter omlacknigen  och då det finns betydligt fler "brahaiga" maskiner där än hemma så var det liksom inge snack om saken.
Under tiden maken tagit hand om bilen så har jag och svärfar checkat av ett av mina projekt.
"Stegen" är äntligen färdig.
Nu kommer jag nog få skäll för jag kommer inte ihåg exakt vad störarna hette som vi använde oss av men det är sånna som man hängde hö på förr i tiden.
Så man kan säga att vi använde oss av lite återvinning.
Att de stått ute i typ 30 år gör ju inget för då var det ju bara så där perfekt slitna som jag vill att trä ska vara.

Lätt som en plätt gick det när man har rätt verktyg och hjälpmedel och resultat blev det här...


Vackert sne och lagom sliten. Jag är grymt nöjd. Nu väntar jag bara på att den ska få åka lite snålskjuts till oss nästa helg.

Passade även på att binda några buketter av dessa vackra blommor som jag inte vet vad de heter men det kanske du vet mamma??
Behåller sitt utseende när de torkar så jag gjorde både en stor och en mindre till en av mina zinkvaser.
Lilla K det finns en bukett till dig också om du vill ha......


Passar på att bjuda på en bild av badpojken också. Han kan vara hur jobbig som helst just nu (terrible two....) men han är ju mitt lilla stora hjärta som får mig att skratta och le varje dag. Puss mitt hjärta <3




Nu ska jag lägga mig och drömma om alla kantareller som vi letade efter i skogen idag. Lyckades väl hitta typ 2 liter och det är inte illa pinkat för de Roslagska skogarna runt svärföräldrarna.

Se ya!

1 kommentar:

  1. Så klart jag vet! Det är Harklöver. Växer på torra, karga marker, ofta under tallar. Finns både hos mig och på "Ekan" i hyfsat, riklig mängd. Svamp ja, din bror med familj var här på måndagen. Bl a var vi, i synnerhet broder, ute i svampskogen, i skyfallet. Ca 15l kantisar blev skörden. Kram Ma

    SvaraRadera

Hej!

Tack för att du tog dig tid att titta in här hos mig. Lämna gärna en kommentar så jag vet vem du är. Självklart är det okej att vara anonym.

Stor kram!